Categories: Creative

Ma Garden Party by Wilkinson: quand c’est court, c’est plus glamour

Als u me vraagt wat mijn favoriete online campagne is, antwoord ik u zonder twijfel Shave Everywhere van Philips (absoluut checken mocht u ‘m nog niet kennen). Met tonnen humor en een klein budget lanceerde de campagne niet alleen de Bodygroom naar de top, maar gaf hij meteen ook meteen ook het startschoot voor de interactieve boom in reclameland (vergeeft u me de hyperbool). Concurrent Wilkinson is dat blijkbaar niet vergeten. Met Ma Garden Party  (gezongen door Simonne Elle Est Bonne) probeert de scheergigant het succes over te doen, slechts lichtjes aangepast in een vrouwelijke versie. Bij momenten grappig (“Quand c’est court, c’est plus classe, et plus glamour devant la glace“), maar geef mij toch maar good old Philips. En u?

Made by Arthur Schlovsky.

, , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago