Categories: Print

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don’t tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar slechts weinigen doen het zo gedurfd als deze campagne van Clemenger BBDO in Australië, die de opdracht kreeg te bewijzen dat DHL Import Express de juiste keuze was voor het importeren van overzeese goederen.

Het reclamebureau plaatste namelijk een Engelstalige advertentie in de voor de rest volledig in het Mandarijns geschreven Shanghai Business Daily. In het stuk spreekt DHL de kleine zelfstandigen in Australië rechtstreeks aan, en belooft hen dat ze deze editie van de krant binnen de 3 dagen in hun handen zouden vasthebben. En dat was ook het geval. 60% had de krant zelfs al twee dagen na het ter perse gaan in handen. Missie geslaagd dus, maar je moet toch durven.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

Windows 8 is kinderspel

Deze Portugese campagne voor Windows 8 hebt u vast al elders gezien. Toch vind ik…

10 years ago