Naar aanleiding van de week van de duurzame ontwikkeling kondigt Ikea de Leko aan met een Franse buzzcampagne. “Het voertuig volgens Ikea” belooft minder uitstoot, minder verbruik en meer gebruiksgemak en wordt in samenwerking met WWF gelanceerd via de website Roulez Leko.
Daar zie je de zogenaamde wagen weggemoffeld onder een laken, met daarboven een aftelling tot 31 maart, de dag voor 1 april. De buzz lijkt langzaam aan te slaan, maar ik vrees dat hij op een teleurstellende sisser van een ecologische zetel zal eindigen. Lesson learned: lanceer nooit een buzz als je de verwachtingen niet kan inlossen. Of zou er toch meer achter zitten?
Hat tip to Jo!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…