Categories: Buzz

Ikea buzzt door Frankrijk met de Leko

Naar aanleiding van de week van de duurzame ontwikkeling kondigt Ikea de Leko aan met een Franse buzzcampagne. “Het voertuig volgens Ikea” belooft minder uitstoot, minder verbruik en meer gebruiksgemak en wordt in samenwerking met WWF gelanceerd via de website Roulez Leko.

Daar zie je de zogenaamde wagen weggemoffeld onder een laken, met daarboven een aftelling tot 31 maart, de dag voor 1 april. De buzz lijkt langzaam aan te slaan, maar ik vrees dat hij op een teleurstellende sisser van een ecologische zetel zal eindigen. Lesson learned: lanceer nooit een buzz als je de verwachtingen niet kan inlossen. Of zou er toch meer achter zitten?

Hat tip to Jo!

, , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago