Ik ben een fan van de Bob-campagne. Niet alleen omdat ik regelmatig in beschonken toestand mijn sleutels afsta, maar ook omdat het één van de weinige reclamecampagnes is die erin geslaagd is het dagelijkse leven te infiltreren, en bovendien ook nog voor een goed doel. En ook wel een beetje omdat de twee mannen die Bob hebben uitgevonden op enkele meters van mijn bureau zitten.

Wat ik echter niet wist, was dat ook onze Noorderburen Bob kennen en gebruiken. En goed zelfs. Kijk maar naar de net gelanceerde Facebook-apllicatie Wie is Bob van Veilig Verkeer Nederland. Daarmee kunnen vrienden hun evenementen plannen, en direct bepalen wie wanneer als Bob optreedt en zijn of haar andere vrienden veilig thuisbrengt.

Bovendien krijg je iedere keer dat je je opgeeft als Bob punten, en iedere keer dat je je vrienden veilig thuisbrengt evenzeer. Hoe meer punten je verzamelt, des te groter is de kans op mooie prijzen. Zo kun je via de applicatie iedere maand een gloednieuwe iPad winnen, maar bijvoorbeeld ook ritjes in een limousine. Een prachtige manier om het Bob-kameraadschap aantrekkelijker te maken.

Made by Johnny Wonder.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago