Categories: Banner

Banner Ad facts die je liever niet had gezien

Solve Media, een bedrijf dat banner ads plaatst in captcha codes, heeft enkele leuke statistieken gepubliceerd over de clickthrough waarde van een banner. Zo zou je meer kans hebben een vliegtuigcrash te overleven dan dat je op een banner zou klikken.

Behalve hun entertainmentgehalte stemmen deze statistieken ook tot nadenken, vooral wanneer je planner weer maar eens banner ads voorstelt om je online campagne te trekken. Moet je banners dan schrappen uit je mediaplan? Niet noodzakelijk. Het feit dat er geen hond op klikt, wil niet zeggen dat niemand ze heeft gezien. Misschien moet je een bannercampagne voortaan dus eerder onder de noemer awareness klasseren, en je creatieven dan ook vanuit dat oogpunt briefen.

Dit allemaal eigenlijk vooral om jullie erop te wijzen dat Buzzing Bees, met dank aan Enchante, sinds kort zijn eerste banner host. Hij staat in de sidebar. Rechts van deze tekst. Gezien? Goed zo. Zie je wel dat banners werken?

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago