Categories: CommercialSpec ad

Hoe vind je een lief?

Spec ads of speculative ads zijn advertenties die gemaakt zijn zonder voorafgaande goedkeuring van de betrokken adverteerder. Vaak worden ze gebruikt door startende creatieven om hun portfolio aan te vullen, of soms ook om een adverteerder meteen het afgewerkte product te tonen. Deze spec ad voor de fictieve datingsite Vindeenlief.be is van de hand van creatieven Frederieke Groen en Jelmar Hufen (tevens de regisseur) en veroverde meteen mijn hart. En dat is niet alleen omdat ze de fantastische Titus de Voogdt hebben weten te strikken.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago