Categories: Guerrilla

Spanair gaat back to basics

Luchtvaartmaatschappijen die hun klanten bedanken met een onverwacht cadeautje: hebben we een nieuwe trend? Eerst was er KLM, die klanten in zijn luchthavens selecteerde via Foursquare om vervolgens een Suprise Team naar hen uit te sturen met een gepersonaliseerd cadeautje.

Concurrent Spanair doet het zonder de franjes van Foursquare en andere sociale media. De Spaanse luchtvaartmaatschappij verraste zijn klanten met een cadeautje op naam, dat hen kwam toegerold via de bagageband. Veel minder techy en trendy dan het Surprise Team van KLM, maar zolang ik de cijfers van die laatste campagne niet heb gezien, lijkt dit me meer onmiddeliijke zichtbaarheid op te leveren bij de consumenten.

Via

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago