Categories: Non profit

Joyvalle steunt de Cliniclowns (advertorial)

Alle merken lijken momenteel mee te stappen in de Music For Life stoet. Waar niets verkeerd mee is, begrijp me niet verkeerd. Maar één merk koos resoluut voor een goed doel dat iets dichter bij huis lag. Melkproducent Joyvalle is namelijk de samenwerking aangegaan met de Cliniclowns, en zal heel december lang per verkochte liter Joyvalle AA-melk 5 eurocent aan de ziekenhuisclowns doneren. Het merk belooft zelfs een extra geste indien er een miljoen liter Joyvalle AA-melk wordt verkocht.

Om deze campagne onder de aandacht te brengen, zet het merk niet alleen gesponsorde blogposts zoals deze in, maar ook een Facebook-applicatie waarmee u een rode neus op uw profielfoto kunt laten verschijnen. Joyvalle hoopt zo op een viraal effect voor het goede doel, net zoals alle Belgische vrouwen een tijdje geleden hun bh-kleur bekenden op Facebook om het onderzoek naar borstkanker te ondersteunen.

De Cliniclowns zijn een Belgische vzw bestaande uit 17 professionele clowns en een heel pak vrijwilligers die sinds 2002 willen bijdragen aan het genezingsproces van zieke kinderen door afleiding en ontspanning aan te bieden. Ze krijgen geen subsidies en zijn afhankelijk van giften voor een goede werking. Zeg nu zelf, dat is al eens een gesponsorde blogpost waard, niet?

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago