Luchtvaartmaatschappijen die hun klanten bedanken met een onverwacht cadeautje: hebben we een nieuwe trend? Eerst was er KLM, die klanten in zijn luchthavens selecteerde via Foursquare om vervolgens een Suprise Team naar hen uit te sturen met een gepersonaliseerd cadeautje.
Concurrent Spanair doet het zonder de franjes van Foursquare en andere sociale media. De Spaanse luchtvaartmaatschappij verraste zijn klanten met een cadeautje op naam, dat hen kwam toegerold via de bagageband. Veel minder techy en trendy dan het Surprise Team van KLM, maar zolang ik de cijfers van die laatste campagne niet heb gezien, lijkt dit me meer onmiddeliijke zichtbaarheid op te leveren bij de consumenten.
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
Via
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Ogilvy schitterde hier een week geleden al met een bijzonder…
Leuk ideetje voor de volgende verkiezingen: een Denemarkse skateboardshop heeft…
Legbatterijen zijn een gruwelijke werkelijkheid waar iedereen van op de…