Categories: Advergame

Samsung daagt je uit voor een Stare Battle

Speciaal voor de lancering van zijn nieuwe Smart TV heeft Samsung het recente internetsterretje Keenan Cahill opnieuw opgepikt, die u vast kent van zijn hilarische lip syncs en de geslaagde remake met 50 Cent. Middels de onderstaande YouTube-clip daagt Keenan iedereen uit deel te nemen aan de Smart Tv Staring Battle, een staarwedstrijd waarin je zo lang mogelijk naar de nieuwe Smart TV moet proberen kijken zonder met de ogen te knipperen.

De interactieve game wordt gespeeld op een speciaal ontworpen branded YouTube channel.Dankzij innovatieve eye-tracking worden bewegingen van de oogleden geregistreerd met de webcam. Op het channel geeft Keenan Cahill tips hoe je beter kunt staren, zoals komkommers op je ogen of oefenen met de ventilator. Tijdens de game is Keenan echter de tegenstander. Hij leidt de gebruiker af tijdens het staren, door bijvoorbeeld op te bellen via Skype, een YouTube video te laten zien, of andere features van de Smart TV te showcasen. Dit alles om het zo moeilijk mogelijk te maken en te zorgen dat de speler gaat knipperen. En natuurlijk ook een geniale manier om je te verzekeren van de aandacht van je consument.

Het huidige record staat op vijfenhalve minuut. Doe jij het beter?

Knap werk van Muse Amsterdam en Starcom Netherlands. Deze blogpost werd me als advertorial aangeboden door Adhese/Enchanté.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago