Hoe vind je ervaren personeel in een nichesector? Je kan in het wilde weg met grof geschut schieten en hopen dat je je doelgroep raakt, maar dat is duur en zal je veel onervaren kandidaten opleveren. Of je kan je budget investeren in de zoektocht naar een kanaal dat voornamelijk door jouw niche wordt gebruikt, en daar dan je boodschap op plakken. Rara wat goedkoper en doeltreffender is?
Shield Security, een veiligheidsfirma uit Amsterdam, vond zijn kanaal onder de vorm van de bagagescanners op luchthavens. Het ontwikkelde een koffertje waarin een recruteringsboodschap was verwerkt met stalen letters. Die boodschap lichtte bijgevolg op op de scanners van het veiligheidspersoneel: glashelder en pal in de doelgroep. Petje af.
Made by New Message.
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…