Pepsi zal dit jaar niet aanwezig zijn op de Super Bowl, het belangrijkste sportevenement van Amerika waar iedere adverteerder jaarlijks met de glimlach miljoenen spendeert om toch maar een ietsiepietsie aandacht te krijgen. In plaats daarvan stopt Pepsi zijn budget in het buzzwoord van 2009: crowdsourcing.
Met de ‘Refresh Everything‘-campagne vraagt Pepsi zijn consumenten ideeën te bedenken die de wereld – of hun wijk – kunnen verbeteren. Iedereen kan maandelijks voor de beste ideeën stemmen, die telkens tot 250.000 dollar zullen ontvangen voor hun verwezenlijking. In totaal zal Pepsi in 2010 zo 20 miljoen dollar uitdelen.
Ideeën inzenden kan via de website Refresh Everything. Voor u een nieuw parochielokaal gaat aanvragen: de deelname is voorbehouden voor Amerikanen vanaf 13 jaar.
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…