Hoe vind je ervaren personeel in een nichesector? Je kan in het wilde weg met grof geschut schieten en hopen dat je je doelgroep raakt, maar dat is duur en zal je veel onervaren kandidaten opleveren. Of je kan je budget investeren in de zoektocht naar een kanaal dat voornamelijk door jouw niche wordt gebruikt, en daar dan je boodschap op plakken. Rara wat goedkoper en doeltreffender is?
Shield Security, een veiligheidsfirma uit Amsterdam, vond zijn kanaal onder de vorm van de bagagescanners op luchthavens. Het ontwikkelde een koffertje waarin een recruteringsboodschap was verwerkt met stalen letters. Die boodschap lichtte bijgevolg op op de scanners van het veiligheidspersoneel: glashelder en pal in de doelgroep. Petje af.
Made by New Message.
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
In het kader van zijn maandelijkse ‘Rethink’-katern vroeg Icon Magazine…
Baseline: “Free-thinkers wanted. vw.co.za/careers”. Bekijk de andere versies hier:
Orange Cinéma Séries in Frankrijk verwent liefhebbers van tv-series met…