Laat u vooral niet beïnvloeden door mijn vorige post: ik haat wel degelijk tv-reclame. Maar ik ben verzot op mooie reclamespots. En al helemaal op groot scherm. En nog veel meer op bioscoopreclame uit Duitsland. Want daar hebben ze de goede gewoonte om zich het niet gemakkelijk te maken omdat ze de aandacht van hun publiek toch al vasthebben. Neen, ze zoeken nog steeds de verrassing op. Kijk bijvoorbeeld naar de welriekende bioscoopreclame van Nivea. Naar het inventieve gebruik van de gordijnen van Weight Watchers. Naar het intrusieve gebruik van projectoren voor Ikea. Of ten slotte naar deze verrassende reclame van BMW.
BMW plaatste een groot flitslicht achter het witte doek met daarop een karton waarop de letters BMW waren uitgesneden. Tijdens de reclamespot flitste BMW de letters ongezien op toeschouwers, en vroeg hen vervolgens de ogen te sluiten. Wie dat deed, zag de letters BMW op zijn oogleden ronddrijven.
Toegegeven, dit is extreem intrusief en hoogstwaarschijnlijkniet al te gezond voor epileptici, maar u moet het de Duitsers nageven: ze durven wél verder te denken dan de klassieke bioscoopspot. Of hebt u voorbeelden uit andere landen in uw schuif zitten?
Met dank aan @matuvu, de helft van het sympathieke Nomadz-koppel.
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…