Jerry Seinfeld in eerste Microsoft-spot

Previously on the Apple vs Microsoft saga:

Dat was de voorgeschiedenis, dit is nu:

Beetje weird, maar dat is de huisstijl van Crispin Porter + Bogusky. Beetje flauw ook, zonder punch. Maar dit is ongetwijfeld een pilootaflevering, een smaakmakertje. En eentje waar je met een beetje goede wil een strategie in kan ontwaren. Apple positioneert zich als hypercool (een beetje té), in deze spot wordt Bill Gates opgevoerd als een regular guy die bij een goedkope schoenenwinkel gaat shoppen. Geen onzekere puberjongen die de juiste sneakers koopt om erbij te horen, geen wiseguy die de ene oneliner na de andere sneert. Gewoon een volkse jongen die het graag eenvoudig houdt. In tegenstelling tot het Mojave-misbaksel zou dit wel eens kunnen werken. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Wat denkt u ervan?

Via

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago