Previously on the Apple vs Microsoft saga:
Dat was de voorgeschiedenis, dit is nu:
Beetje weird, maar dat is de huisstijl van Crispin Porter + Bogusky. Beetje flauw ook, zonder punch. Maar dit is ongetwijfeld een pilootaflevering, een smaakmakertje. En eentje waar je met een beetje goede wil een strategie in kan ontwaren. Apple positioneert zich als hypercool (een beetje té), in deze spot wordt Bill Gates opgevoerd als een regular guy die bij een goedkope schoenenwinkel gaat shoppen. Geen onzekere puberjongen die de juiste sneakers koopt om erbij te horen, geen wiseguy die de ene oneliner na de andere sneert. Gewoon een volkse jongen die het graag eenvoudig houdt. In tegenstelling tot het Mojave-misbaksel zou dit wel eens kunnen werken. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Wat denkt u ervan?
Via
Microsoft, Apple, Jerry Seinfeld, Bill Gates, Crispin Porter + Bogusky, Mac vs PC
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens…