Wat zou u doen mocht u een groot publiek kunnen bereiken voor een klein prijsje? Of, met andere woorden, mocht u een koopje doen? Juist, u zou het uitroepen. Dat is het uitgangspunt van Hurlez de joie, de kleine maar fijne campagne van de Franse reclameregie PQR.
In een eenvoudig filmpje zet uw tafelgenoot het aanbod van PQR kort uiteen, waarna u het mag uitroepen via de microfoon (of door uw spatiebalk naar de verdoemenis te klikken indien u geen microfoon hebt). Iedere schreeuw leidt tot een ander scenario. De luidste schreeuwen winnen een megafoon. Leuk en eenvoudig vertier voor enkele minuutjes, met viraal potentieel. Meer hoeft dat niet te zijn. Of misschien toch: een galerij met de beste schreeuwen had het helemaal afgemaakt.
Hat tip to Pascal!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…