Wat zou u doen mocht u een groot publiek kunnen bereiken voor een klein prijsje? Of, met andere woorden, mocht u een koopje doen? Juist, u zou het uitroepen. Dat is het uitgangspunt van Hurlez de joie, de kleine maar fijne campagne van de Franse reclameregie PQR.
In een eenvoudig filmpje zet uw tafelgenoot het aanbod van PQR kort uiteen, waarna u het mag uitroepen via de microfoon (of door uw spatiebalk naar de verdoemenis te klikken indien u geen microfoon hebt). Iedere schreeuw leidt tot een ander scenario. De luidste schreeuwen winnen een megafoon. Leuk en eenvoudig vertier voor enkele minuutjes, met viraal potentieel. Meer hoeft dat niet te zijn. Of misschien toch: een galerij met de beste schreeuwen had het helemaal afgemaakt.
Hat tip to Pascal!
PQR, Hurlez de Joie
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…