Categories: Buzz

Ello Mobile – Bellen voor het goede doel

Gsm-rekeningen zijn altijd pijnlijk, welke operator je ook kiest. Ello Mobile, een nieuwe Belgische gsm-operator, heeft echter een heel aantrekkelijke manier gevonden om die pijn te verzachten. Niet door zogezegd lage tarieven aan te bieden, maar door al hun winsten 100% door te storten aan goede doelen in de ecologische of sociale sector. Om dat fantastische idee te promoten, heeft Ello een teasercampagne gelanceerd met An Miller en Filip Peeters in de hoofdrollen. In twee eenvoudige YouTube-filmpjes, geregisseerd door Jan “Het Eiland” Eelen, vragen ze de kijker eenvoudigweg hen op te bellen. Wie het nummer belt, krijgt uitleg over Ello Mobile. Nice & Simple.

Ello Mobile is opgericht door drie partners van het marketingbedrijf LUON. De organisatie is een bvba, die expliciet in haar oprichtingsstatuten heeft opgenomen dat de winst voor 100% wordt aangewend voor funding van non-profit sociale projecten. De nieuwe operator maakt gebruik van het Base-netwerk en rekent 0,29 euro aan per belminuut of 0,12 euro per sms. Niet goedkoop, maar remember wat ze er mee doen!

Voor wie er aan mocht twijfelen: Buzzing Bees is op geen enkele wijze met dit project verbonden, maar vindt dat ze alle reclame kunnen gebruiken. Dus buzz het voort! Als uitsmijtertje een filmpje met An Miller dat (zogezegd) niet voor publicatie zou bedoeld zijn:

Via Coolz0r

, , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago