Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Ello Mobile – Bellen voor het goede doel

Gsm-rekeningen zijn altijd pijnlijk, welke operator je ook kiest. Ello Mobile, een nieuwe Belgische gsm-operator, heeft echter een heel aantrekkelijke manier gevonden om die pijn te verzachten. Niet door zogezegd lage tarieven aan te bieden, maar door al hun winsten 100% door te storten aan goede doelen in de ecologische of sociale sector. Om dat fantastische idee te promoten, heeft Ello een teasercampagne gelanceerd met An Miller en Filip Peeters in de hoofdrollen. In twee eenvoudige YouTube-filmpjes, geregisseerd door Jan “Het Eiland” Eelen, vragen ze de kijker eenvoudigweg hen op te bellen. Wie het nummer belt, krijgt uitleg over Ello Mobile. Nice & Simple.

Ello Mobile is opgericht door drie partners van het marketingbedrijf LUON. De organisatie is een bvba, die expliciet in haar oprichtingsstatuten heeft opgenomen dat de winst voor 100% wordt aangewend voor funding van non-profit sociale projecten. De nieuwe operator maakt gebruik van het Base-netwerk en rekent 0,29 euro aan per belminuut of 0,12 euro per sms. Niet goedkoop, maar remember wat ze er mee doen!

Voor wie er aan mocht twijfelen: Buzzing Bees is op geen enkele wijze met dit project verbonden, maar vindt dat ze alle reclame kunnen gebruiken. Dus buzz het voort! Als uitsmijtertje een filmpje met An Miller dat (zogezegd) niet voor publicatie zou bedoeld zijn:

Via Coolz0r

, , , ,