Merken belonen consumenten al langer wanneer ze een Facebook app doorsturen naar hun vriendenlijst (waardoor Facebook vaak jammer genoeg op een groot send 2 a friend-mechanisme lijkt, maar dat is een andere discussie). Burger King is er met de Whopper Sacrifice echter in geslaagd een onverwachte twist aan dit veelgebruikte trucje te geven.
Wie tien contacten uit zijn Facebook zwiert via Whopper Sacrifice, wordt beloond met een gratis Whopper. Om de belediging kracht bij te zetten (en viraal te maken), vertelt de app de gedumpten dat het slechts een Whopper vergde om jou te overtuigen hen te dumpen. Knap gevonden. Iedereen heeft immers minstens 10 contacten zitten die hij of zij eigenlijk van haar nog pluimen kent. En u, wie zou u dumpen?
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…