Dump 10 Facebook-vriendjes en ontvang een gratis Whopper

Merken belonen consumenten al langer wanneer ze een Facebook app doorsturen naar hun vriendenlijst (waardoor Facebook vaak jammer genoeg op een groot send 2 a friend-mechanisme lijkt, maar dat is een andere discussie). Burger King is er  met de Whopper Sacrifice echter in geslaagd een onverwachte twist aan dit veelgebruikte trucje te geven.

Wie tien contacten uit zijn Facebook zwiert via Whopper Sacrifice, wordt beloond met een gratis Whopper. Om de belediging kracht bij te zetten (en viraal te maken), vertelt de app de gedumpten dat het slechts een Whopper vergde om jou te overtuigen hen te dumpen. Knap gevonden. Iedereen heeft immers minstens 10 contacten zitten die hij of zij eigenlijk van haar nog pluimen kent. En u, wie zou u dumpen?

Via

, , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

11 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

11 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

11 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

11 years ago