Categories: BrandingCommercial

De walk in fridge van Heineken: verboden onder de 16

Na bijna twee weken afwezigheid zit mijn feedreader en mailbox boordevol campagnes die u hoogstwaarschijnlijk al gezien hebt, maar die ik toch leuk genoeg vind om  u er alsnog mee dood te slaan. Zoals deze lichtjes seksistische en daarom zo geslaagde nieuwe spot voor Heineken.

De bierbrouwer scoorde in Nederland trouwens op geheel andere wijze aandacht, dankzij een paginagrote advertentie, waarin CEO Philip De Ridder ouders en opvoeders 7 redenen geeft om kinderen onder de 16 geen glas alcohol te schenken met Oudejaar.

Via

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago