Categories: AdvergameNew media

Cadburry tovert chocoladerepen om in Augmented Reality

Ik vind het principe achter QR-codes erg interessant, maar QR-codes zelf verschrikkelijk vervelend. Ze zijn lelijk, ze hebben nul aantrekkingskracht op niet-Japanse consumenten en er bestaat nog steeds geen universele lezer. Maar wat als je helemaal geen QR-code nodig had, maar je advertentie of product zelf gelezen zou kunnen worden?

In comes Blippar, een veelbelovende applicatie die geen QR-code vereist, maar gewoon een afbeelding leest en daarna niet alleen een eenvoudige mobiele link kan openen maar meteen een toepassing in Augmented Reality. De mogelijkheden zijn eindeloos, zoals de demo hieronder aantoont.

Wat ik echter vooral fantastisch vindt aan Blippar, is dat je de QR-code nu niet meer onderaan in je advertentie hoeft te verstoppen, maar je gewoon zoals in andere advertenties een aantrekkelijke call to action kan schrijven. Enige nadeel blijft natuurlijk dat je nog steeds een specifieke QR-code moet downloaden. Dat heeft Cadburry alvast niet tegengehouden om met Blippar in zee te gaan:

Is iemand Blippar al in onze contreien tegengekomen?

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago