Categories: Community

Screwd: reality voor klunzen

Doe-het-zelfketens richten zich meestal tot doe-het-zelvers, of toch minstens tot mensen die weten hoe je de handen uit de mouwen kunt steken. Maar hoe bereik je die grote, modderige poel van ultieme klunzen waartoe ik mezelf reken? Het Amerikaanse doe-het-zelfmerk Craftsman heeft misschien wel het antwoord gevonden in Screwd.

Screwd is een online reality show waarin een bleke nerd met twee linkerhanden in de wildernis wordt gedropt, om er drie maanden en tientallen uitdagingen later hopelijk als de ultieme doe-het-zelver weer uit te komen. Uiteraard kan iedereen hem met raad en daad bijstaan via de bekende sociale netwerken. Slaagt hij in de opdracht, dan krijgt hij bovendien 50.000 dollar mee naar huis.

De kluns par excellence werd geselecteerd via een online casting op de Facebook-pagina, die daardoor in één maand tijd is aangezwollen van 20 fans tot 600.000.  De eerste video’s in het archief zien er alvast veelbelovend uit.

Via

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago