Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Banner Ad facts die je liever niet had gezien

Solve Media, een bedrijf dat banner ads plaatst in captcha codes, heeft enkele leuke statistieken gepubliceerd over de clickthrough waarde van een banner. Zo zou je meer kans hebben een vliegtuigcrash te overleven dan dat je op een banner zou klikken.

Behalve hun entertainmentgehalte stemmen deze statistieken ook tot nadenken, vooral wanneer je planner weer maar eens banner ads voorstelt om je online campagne te trekken. Moet je banners dan schrappen uit je mediaplan? Niet noodzakelijk. Het feit dat er geen hond op klikt, wil niet zeggen dat niemand ze heeft gezien. Misschien moet je een bannercampagne voortaan dus eerder onder de noemer awareness klasseren, en je creatieven dan ook vanuit dat oogpunt briefen.

Dit allemaal eigenlijk vooral om jullie erop te wijzen dat Buzzing Bees, met dank aan Enchante, sinds kort zijn eerste banner host. Hij staat in de sidebar. Rechts van deze tekst. Gezien? Goed zo. Zie je wel dat banners werken?