Solve Media, een bedrijf dat banner ads plaatst in captcha codes, heeft enkele leuke statistieken gepubliceerd over de clickthrough waarde van een banner. Zo zou je meer kans hebben een vliegtuigcrash te overleven dan dat je op een banner zou klikken.
Behalve hun entertainmentgehalte stemmen deze statistieken ook tot nadenken, vooral wanneer je planner weer maar eens banner ads voorstelt om je online campagne te trekken. Moet je banners dan schrappen uit je mediaplan? Niet noodzakelijk. Het feit dat er geen hond op klikt, wil niet zeggen dat niemand ze heeft gezien. Misschien moet je een bannercampagne voortaan dus eerder onder de noemer awareness klasseren, en je creatieven dan ook vanuit dat oogpunt briefen.
Dit allemaal eigenlijk vooral om jullie erop te wijzen dat Buzzing Bees, met dank aan Enchante, sinds kort zijn eerste banner host. Hij staat in de sidebar. Rechts van deze tekst. Gezien? Goed zo. Zie je wel dat banners werken?
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
Deze presentatie van Bannerblog preekt onverbloemd voor eigen kerk, maar…
Ik mag dan nog een online copywriter zijn, ik heb…