Categories: Non profit

Zo neem je neonazi’s bij de neus

Concertgangers van een extreem-rechts NPD-concert in Duitsland waren vorige week zaterdag blij verrast toen ze na afloop een zwart t-shirt toegestopt kregen waarop een doodskop was afgedrukt en de tekst ‘Hardcore Rebellen – National und Frei‘. Wat ze niet wisten, was dat dit t-shirt na één keer wassen een heel andere boodschap vertoonde: het telefoonnummer van Exit, een organisatie die mensen helpt om uit  het gesloten milieu der neonazi’s te ontsnappen, en de tekst ‘If your t-shirt can do it, so can you. We’ll help free you from right-wing extremism.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago