Iedereen voelt de crisis, niet in het minst de reclamebureaus. Overal worden werknemers bij trosjes op straat gezet. Ook So Nice, de zelfverklaarde buzz producers, ontspringen de dans naar eigen zeggen niet. Het reclamebureau moet eind januari een werknemer ontslaan. Met dit verschil dat So Nice ons laat beslissen welke werknemer eind januari zonder werk zal zitten.
Op You choose, we fire kan je kiezen uit 8 werknemers die poseren met de blik van een geslagen hond. Duidelijk een buzz ter zelfpromotie van het bureau. Een buzz die volgens mij ook kans heeft om aan te slaan. Maar ten koste van wat? Lachen met de crisis is ok, maar lachen met de mensen die in de afgelopen maanden op straat zijn gegooid lijkt me beduidend minder koosjer. Wat denkt u van deze campagne?
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…