Categories: Viral

Pizza Hut vs. TMF

Twee adverteerders pakten vorige week tegelijk uit met een nieuwe virale campagne waarin ze hun product aanprijzen via een verborgen camera die onwetende zelfstandigen in de luren legt. Maak u geen zorgen, dit is echt puur toeval. Wat mij vooral opviel was het kwaliteitsverschil.

Het Amerikaanse Pizza Hut lanceerde dit gedrocht in de VS:

Made by Mediocre Films (what’s in name).

Belgische muziekzender TMF lanceerde deze leuke reeks:


Made by Duval Guillaume.

Het verschil? Humor, link met het product, snelheid, doelgroep, lengte en ga zo maar verder. Of hebben wij Belgen gewoon een ander soort humor?

Wie nog enkele TMF-filmpjes wil zien, moet even klikken:



, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago