Twee adverteerders pakten vorige week tegelijk uit met een nieuwe virale campagne waarin ze hun product aanprijzen via een verborgen camera die onwetende zelfstandigen in de luren legt. Maak u geen zorgen, dit is echt puur toeval. Wat mij vooral opviel was het kwaliteitsverschil.
Het Amerikaanse Pizza Hut lanceerde dit gedrocht in de VS:
Made by Mediocre Films (what’s in name).
Belgische muziekzender TMF lanceerde deze leuke reeks:
Made by Duval Guillaume.
Het verschil? Humor, link met het product, snelheid, doelgroep, lengte en ga zo maar verder. Of hebben wij Belgen gewoon een ander soort humor?
Wie nog enkele TMF-filmpjes wil zien, moet even klikken:
Pizza Hut, Mediocre Films, TMF, Viral, verborgen camera, Gratis is een basisrecht
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…