Categories: Non profit

Wie heeft het warm water uitgevonden?

Het is waarschijnlijk slechts toeval, maar deze twee (sterke) ideeën lijken verdacht veel op elkaar. In beide gevallen wordt om donaties gevraagd voor een nijpend waterprobleem, via een donatiebox waarin het water evenredig stijgt met de donaties.

Unicef hield het bij een gewone visual van een jongetje met een emmer en een waterput, de China Women Development Foundation ging net ietsje verder door het water te laten overlopen tot in de mond van een dorstig kindje.

Toeval of niet, ik vind het idee erg sterk.

Made by TBWA Singapore (Unicef) en McCann Healthcare Shangai (China Women Development Foundation)

Via en via

, , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago