Het is waarschijnlijk slechts toeval, maar deze twee (sterke) ideeën lijken verdacht veel op elkaar. In beide gevallen wordt om donaties gevraagd voor een nijpend waterprobleem, via een donatiebox waarin het water evenredig stijgt met de donaties.
Unicef hield het bij een gewone visual van een jongetje met een emmer en een waterput, de China Women Development Foundation ging net ietsje verder door het water te laten overlopen tot in de mond van een dorstig kindje.
Toeval of niet, ik vind het idee erg sterk.
Made by TBWA Singapore (Unicef) en McCann Healthcare Shangai (China Women Development Foundation)
Unicef, Water, China Women Development Foundation, Non-profit
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…