Het is waarschijnlijk slechts toeval, maar deze twee (sterke) ideeën lijken verdacht veel op elkaar. In beide gevallen wordt om donaties gevraagd voor een nijpend waterprobleem, via een donatiebox waarin het water evenredig stijgt met de donaties.
Unicef hield het bij een gewone visual van een jongetje met een emmer en een waterput, de China Women Development Foundation ging net ietsje verder door het water te laten overlopen tot in de mond van een dorstig kindje.
Toeval of niet, ik vind het idee erg sterk.
Made by TBWA Singapore (Unicef) en McCann Healthcare Shangai (China Women Development Foundation)
Via en via
Unicef, Water, China Women Development Foundation, Non-profit
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Miss representation, een organisatie die zich inzet tegen het beëindigen…
Iedereen weet dat het onrecht in de wereld schandalig is,…
404-pages zijn de beruchte foutmeldingen op websites die surfers te…