Wie in Duitsland een bioscoop bezoekt, zal er merken dat de film en de voorafgaande reclame nog steeds wordt ingeleid door een open- en toeschuivend gordijn. Een charmante manier om de magie van de cinema te behouden.
Het is dan ook vreemd dat geen enkele adverteerder er ooit eerder is opgekomen om van dit sleutelmoment gebruik te maken. Kudos aan Euro RSCG om het van de eerste keer meteen ook goed te doen. Het bureau zorgde ervoor dat hun reclamespot voor Weight Watchers altijd als laatste in het reclameblok werd afgespeeld, net voor het gordijn sloot.
Het resultaat is een geslaagd voor/na-effect op het perfecte tijdstip: net wanneer iedereen zijn aandacht opnieuw op het scherm vestigt, én net wanneer iedereen halfweg zijn zakje popcorn zit. Good thinking.
Weight Watchers, Duitsland, voor en na, cinema, bioscoop, before after
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…