Categories: Ambient

Weight Watchers: Voor en na in de cinema

Wie in Duitsland een bioscoop bezoekt, zal er merken dat de film en de voorafgaande reclame nog steeds wordt ingeleid door een open- en toeschuivend gordijn. Een charmante manier om de magie van de cinema te behouden.

Het is dan ook vreemd dat geen enkele adverteerder er ooit eerder is opgekomen om van dit sleutelmoment gebruik te maken. Kudos aan Euro RSCG om het van de eerste keer meteen ook goed te doen. Het bureau zorgde ervoor dat hun reclamespot voor Weight Watchers altijd als laatste in het reclameblok werd afgespeeld, net voor het gordijn sloot.

Het resultaat is een geslaagd voor/na-effect op het perfecte tijdstip: net wanneer iedereen zijn aandacht opnieuw op het scherm vestigt, én net wanneer iedereen halfweg zijn zakje popcorn zit. Good thinking.

Via

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago