De grote tegenstelling waar vele reclamebureau’s mee worstelen, is hun haat-liefderelatie met hun klanten. Reclamebureau’s hebben klanten nodig om te overleven, maar ergeren zich wanneer die klanten hun ideeën beknotten. Klanten hebben dan weer reclamebureau’s nodig om campagnes te bedenken, maar willen begrijpelijkerwijs vooral dat die campagnes leiden tot hogere verkoopcijfers en niet tot nutteloze creatieve prijzen op reclamefestivals. Dat leidt regelmatig tot flauwe grappen waarin creatieven hun broodheren over de hekel halen. Maar wie heeft er gelijk? Ik nodig u uit de onderstaande filmpjes in volgorde te bekijken:
Wat denkt u hiervan? Was de eerste spot intellectuele masturbatie? Is de laatste een commerciële verkrachting van creativiteit? Zijn beide verkeerd of juist? Spui uw gal in de comments…
Made by BBH New York.
Hat tip to Nico!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…