Categories: CommercialNon profit

De ethisch verantwoorde borsten van Pink Ribbon Magazine

Bijna drie weken radiostilte doorbreek je best met? Inderdaad, naakte vrouwen. Blote borsten. Alles wat de kijkcijfertjes meteen weer right up there kan halen. Om toch niet helemaal voor goedkope Google-hoer uitgemaakt te worden, plaats ik hier een campagne van Pink Ribbon in het voetlicht, de organisatie die borstkanker onder de aandacht wil brengen, en dat telkens doet met hoogst sympathieke campagnes. Zoals deze leuke stop motion voor het Pink Ribbon Magazine, die drie vragen bij me oproept:

  1. Sinds wanneer is naakt, ook al is het ethisch verantwoord, toegelaten op YouTube?
  2. Hoeveel vrouwen kwamen aan deze casting te pas om zoveel gelijkaardige borsten te vinden?
  3. Waarom mag ik nooit zo’n casting houden?

Made by Grey Amsterdam.

, , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago