Categories: New media

Volkswagen Fox verovert Twitter

Volkswagen en BBDO Brazilië hebben vorig jaar een bijzonder mooie mashup van Twitter, Google Maps en real life gelanceerd, met een plaatsje in de Braziliaanse trending topics als kers op de taart.

In 2010 promootte Volkswagen zijn Fox op het grootste muziekfestival van Sao Paulo, het Planeta Terra Festival. Om die aanwezigheid in de kijker te zetten, lanceerde het automerk een schattenjacht met festivaltickets in de prijzenpot. Op een volledig uitgezoomde kaart van Sao Paulo kon men min of meer raden waar Volkswagen de tickets verborgen had. Telkens iemand de hash tag #foxatplanetaterra tweette, zoomde de kaart verder in op de exacte locatie. In minder dan twee uur na de lancering van de campagne stond #foxatplanetaterra bovenaan de lijst met Braziliaanse trending topics op Twitter. De hash tag bleef zijn positie behouden tijdens de hele campagne, vier dagen en nachten lang.

Via

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago