Volkswagen en BBDO Brazilië hebben vorig jaar een bijzonder mooie mashup van Twitter, Google Maps en real life gelanceerd, met een plaatsje in de Braziliaanse trending topics als kers op de taart.
In 2010 promootte Volkswagen zijn Fox op het grootste muziekfestival van Sao Paulo, het Planeta Terra Festival. Om die aanwezigheid in de kijker te zetten, lanceerde het automerk een schattenjacht met festivaltickets in de prijzenpot. Op een volledig uitgezoomde kaart van Sao Paulo kon men min of meer raden waar Volkswagen de tickets verborgen had. Telkens iemand de hash tag #foxatplanetaterra tweette, zoomde de kaart verder in op de exacte locatie. In minder dan twee uur na de lancering van de campagne stond #foxatplanetaterra bovenaan de lijst met Braziliaanse trending topics op Twitter. De hash tag bleef zijn positie behouden tijdens de hele campagne, vier dagen en nachten lang.
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
Via
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Aan alle reclamebonzen die dit lezen: hebt u nog wat…
Ik vind het principe achter QR-codes erg interessant, maar QR-codes…
Wie me al langer volgt, weet dat ik dol ben…