Categories: Uncategorized

Very Good Trip: Reality TV op Renaultse wijze

Renault lanceert zijn Mégane Coupé met een opmerkelijke campagne. Naast de klassieke above heeft het automerk immers een roadtrip doorheen Europa op poten gezet, die sinds vorige week vrijdag gedurende vier weken te volgen is via de ‘Very Good Trip’ website.

Acht teams uit evenveel Europese landen doorkruisen elke week een ander land. Tijdens die wekelijkse trip krijgen de kandidaten proeven voorgeschoteld die hun creativiteit en lef zal testen. Iedere etappe wordt uiteraard gefilmd en verschijnt op de website in de vorm van dagelijkse filmpjes (check de Belgen hier) en een filmpje van de week, de Very Good Trip.

In totaal zal 13 uur beeldmateriaal worden uitgezonden via VeryGoodTrip.Renault.com. Daarnaast kan de roadtrip ook gevolgd worden via Renault.tv, via een Facebookpagina en via de satellietzenders van Canalsat en Sky Guide. Het winnende team is niet het team dat in de meeste proeven slaagt of de landen het snelst doorkruist, maar wel het team dat de meeste stemmen kan ronselen voor zijn uitzendingen op de website. De winnaars winnen een Mégane Coupé Cabriolet en een Renault Wind, plus één jaar brandstof en verzekering.

Echt spannend is het allemaal niet, maar het is wel leuk om te zien hoe een adverteerder verkozen heeft om zelf een realityreeks op te starten in plaats van er eentje te sponsoren. Nu nog degelijke programmamakers vinden…

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago