Categories: BloggingViral

Twingo Lab wil blogaandacht

Bureau347, het bureau achter de wonderbra-viral met de defecte affiche, heeft een campagne ontwikkeld voor de nieuwe Twingo, Twingo Lab. De campagne op zich is sympathiek (met Karel Deruwe in een bijrol), maar wat mij vooral opviel was de “oproep aan de bloggers” op de homepagina, met daarin het onderstaande filmpje. De oproep is intussen weer verdwenen, maar staat wel nog op YouTube.

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Enerzijds vind ik het videootje best wel grappig, anderzijds komt die oproep op de homepage ook wat zielig over. Maar zijn alle virals eigenlijk geen smeekbedes om blogaandacht, de ene al wat beter gecamoufleerd dan de ander? En kan je dat dan maar beter openlijk toegeven zoals hier, of is dit not done? Check ook de Franstalige versie met Jean Boneau (Jean Boneau… jambonneau… hespje… snappie?)

, , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago