Bureau347, het bureau achter de wonderbra-viral met de defecte affiche, heeft een campagne ontwikkeld voor de nieuwe Twingo, Twingo Lab. De campagne op zich is sympathiek (met Karel Deruwe in een bijrol), maar wat mij vooral opviel was de “oproep aan de bloggers” op de homepagina, met daarin het onderstaande filmpje. De oproep is intussen weer verdwenen, maar staat wel nog op YouTube.
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Enerzijds vind ik het videootje best wel grappig, anderzijds komt die oproep op de homepage ook wat zielig over. Maar zijn alle virals eigenlijk geen smeekbedes om blogaandacht, de ene al wat beter gecamoufleerd dan de ander? En kan je dat dan maar beter openlijk toegeven zoals hier, of is dit not done? Check ook de Franstalige versie met Jean Boneau (Jean Boneau… jambonneau… hespje… snappie?)
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…