Categories: BloggingBuzz

The Real Ray: een buzz in bloei?

Belgische buzz, we komen het niet vaak tegen. Coca-Cola lijkt er momenteel echter in te slagen met een campagne rond onderstaande tv-spot, die het geweld in games als Grand Theft Auto hekelt. U, alwetende surfer, kent deze een jaar oude virale spot waarschijnlijk al langer, maar hij is nu aan een tweede leven begonnen als Belgische tv-spot.

Samen met de spot heeft Coca-Cola een buzzcampagne gelanceerd die aardig lijkt aan te slaan. Centraal in de campagne staat Ray, het hoofdpersonage uit de spot. Hij wordt via www.realray.be gezocht door de ‘Reality Police Department’ voor het plegen van goede daden.

Reflectionzz zag opsporingsaffiches in haar school hangen en vond het profiel van Ray op Netlog, de populairste jongerencommunity in België. Een handvol bloggers vond dan weer een gespoten print van de man op hun stoep en dezelfde opsporingsaffiche in hun brievenbus. Onderaan de affiche hangen scheurpapiertjes met een telefoonnummer waar niemand opneemt.

Photo’s by Pietel

Pietel hapte toe en trok op onderzoek. Tot nu toe leverde dat een valse naam en adres op, én een aanwijzing dat dit misschien het werk van het communicatiebureau Amphion zou kunnen zijn.

Benieuwd of de gecreërde verwachtingen zullen worden ingelost….

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago