Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

The Real Ray: een buzz in bloei?

Belgische buzz, we komen het niet vaak tegen. Coca-Cola lijkt er momenteel echter in te slagen met een campagne rond onderstaande tv-spot, die het geweld in games als Grand Theft Auto hekelt. U, alwetende surfer, kent deze een jaar oude virale spot waarschijnlijk al langer, maar hij is nu aan een tweede leven begonnen als Belgische tv-spot.

Samen met de spot heeft Coca-Cola een buzzcampagne gelanceerd die aardig lijkt aan te slaan. Centraal in de campagne staat Ray, het hoofdpersonage uit de spot. Hij wordt via www.realray.be gezocht door de ‘Reality Police Department’ voor het plegen van goede daden.

RealRay

Reflectionzz zag opsporingsaffiches in haar school hangen en vond het profiel van Ray op Netlog, de populairste jongerencommunity in België. Een handvol bloggers vond dan weer een gespoten print van de man op hun stoep en dezelfde opsporingsaffiche in hun brievenbus. Onderaan de affiche hangen scheurpapiertjes met een telefoonnummer waar niemand opneemt.

RealRay2

RealRay3

Photo’s by Pietel

Pietel hapte toe en trok op onderzoek. Tot nu toe leverde dat een valse naam en adres op, én een aanwijzing dat dit misschien het werk van het communicatiebureau Amphion zou kunnen zijn.

Benieuwd of de gecreërde verwachtingen zullen worden ingelost….

, , , , ,