Categories: Commercial

Stuurt Centraal Beheer zijn UFO de verkeerde kant uit?

Verzekeraar Centraal Beheer is opnieuw een buzzje aan het scoren met zijn nieuwste spot, waarin een UFO het op een camping heeft gemunt. Begrijpelijk, want het ziet er allemaal bijzonder indrukwekkend uit. Maar ligt het aan mij of is de boodschap hier verkeerd?

Ik vond de baseline ‘Even Apeldoorn bellenaltijd zo sterk omdat het leek alsof Centraal Beheer je echt tegen álles kon beschermen, zodat jij zorgeloos door het leven kon. Maar tegen aliens? Het mag dan wel een duidelijke overdrijving zijn, mijn reflex was er alles bij te bedenken waar ze je waarschijnlijk ook niet tegen verzekeren. Waardoor ‘Even Apeldoorn bellen’ plots niet meer klopte. En alsof ze dat extra in de verf willen zetten, voegen ze er ook nog ‘Of even niet‘ aan toe. Heel lief van Centraal Beheer om ons te zeggen dat we ons niet langer overal tegen hoeven te verzekeren, dat we ook zonder verzekeringen zorgeloos kunnen genieten. Maar is dat niet tegenstrijdig met hun vorige communicatie? En, belangrijker, wat willen ze met deze nieuwe benadering bereiken?

Made by DDB Amsterdam.

, , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago