Verzekeraar Centraal Beheer is opnieuw een buzzje aan het scoren met zijn nieuwste spot, waarin een UFO het op een camping heeft gemunt. Begrijpelijk, want het ziet er allemaal bijzonder indrukwekkend uit. Maar ligt het aan mij of is de boodschap hier verkeerd?
Ik vond de baseline ‘Even Apeldoorn bellen‘ altijd zo sterk omdat het leek alsof Centraal Beheer je echt tegen álles kon beschermen, zodat jij zorgeloos door het leven kon. Maar tegen aliens? Het mag dan wel een duidelijke overdrijving zijn, mijn reflex was er alles bij te bedenken waar ze je waarschijnlijk ook niet tegen verzekeren. Waardoor ‘Even Apeldoorn bellen’ plots niet meer klopte. En alsof ze dat extra in de verf willen zetten, voegen ze er ook nog ‘Of even niet‘ aan toe. Heel lief van Centraal Beheer om ons te zeggen dat we ons niet langer overal tegen hoeven te verzekeren, dat we ook zonder verzekeringen zorgeloos kunnen genieten. Maar is dat niet tegenstrijdig met hun vorige communicatie? En, belangrijker, wat willen ze met deze nieuwe benadering bereiken?
Made by DDB Amsterdam.
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…