Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Stuurt Centraal Beheer zijn UFO de verkeerde kant uit?

Verzekeraar Centraal Beheer is opnieuw een buzzje aan het scoren met zijn nieuwste spot, waarin een UFO het op een camping heeft gemunt. Begrijpelijk, want het ziet er allemaal bijzonder indrukwekkend uit. Maar ligt het aan mij of is de boodschap hier verkeerd?

Ik vond de baseline ‘Even Apeldoorn bellenaltijd zo sterk omdat het leek alsof Centraal Beheer je echt tegen álles kon beschermen, zodat jij zorgeloos door het leven kon. Maar tegen aliens? Het mag dan wel een duidelijke overdrijving zijn, mijn reflex was er alles bij te bedenken waar ze je waarschijnlijk ook niet tegen verzekeren. Waardoor ‘Even Apeldoorn bellen’ plots niet meer klopte. En alsof ze dat extra in de verf willen zetten, voegen ze er ook nog ‘Of even niet‘ aan toe. Heel lief van Centraal Beheer om ons te zeggen dat we ons niet langer overal tegen hoeven te verzekeren, dat we ook zonder verzekeringen zorgeloos kunnen genieten. Maar is dat niet tegenstrijdig met hun vorige communicatie? En, belangrijker, wat willen ze met deze nieuwe benadering bereiken?

Made by DDB Amsterdam.

, , ,

4 Discussions on
“Stuurt Centraal Beheer zijn UFO de verkeerde kant uit?”
  • De slogan ‘Even Apeldoorn bellen’ slaat volgens mij op de belofte dat -als je verzekerd bent- een simpel telefoontje volstaat om alles te laten oplossen. Ook als bij wijze van spreken een spaceship in je achtertuin zou neerstorten dus.
    De ‘Of even niet’ is dan gewoon een grappige variatie aangezien het ruimteschip in dit geval niet groter dan een vlieg blijkt te zijn.
    Die aanvulling geeft mij daarenboven het gevoel dat ik sowieso gerust kan zijn bij Centraal Beheer, of het nu verkeerd loopt of niet.

  • in een eerdere commercial met de speedboot en het touw kwam er ook ‘…laat maar’ toen het touw uiteindelijk losschoot.