Categories: Guerrilla

Specsavers maakt je even blind

De Nederlandse optiekketen Specsavers verrast zijn klanten met een opmerkelijke guerrilla in hun eigen winkels. Tussen de zonnebrillen hangt een op het eerste zicht onopvallend exemplaar waarmee letterlijk geen hand voor ogen is te zien.

Door het verrassingseffect ervaren klanten gedurende enkele seconden hoe het is om als blinde of slechtziende door het leven te gaan. Het prijskaartje verwijst naar de organisatie KNGF Geleidehonden en roept klanten op zich in de winkel in te schrijven voor een machtiging van twee euro per maand voor dit goede doel. Leuk gevonden van Ubachs Wisbrun JWT.

Via

, ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago