Om zijn lancering in Frankrijk kracht bij te zetten, vroeg de Belgische mobiele operator Simyo het agentschap Buzzman om – what’s in a name – een buzz. Het agentschap deed daarom beroep op acteur Pascal Duquenne, onze landgenoot met het syndroom van Down die wereldfaam veroverde dankzij zijn rol in Le Huitième Jour.
Resultaat is deze print- en tv-campagne, die er zoals verwacht in slaagt de Franse tongen los te weken. Het ene kamp looft het merk omdat het zo moedig is iemand met het syndroom van Down in een campagne te laten schitteren. Het andere kamp gooit met modder omdat Simyo Duquenne’s handicap zou misbruiken voor financiële doeleinden.
Ik schaar me eerder bij de eerste groep. Maar wat ik hier, politiek incorrect als u dat ook mag lijken, vooral uit onthoud, is dat Simyo een merk is voor mensen met een verstandelijke handicap. En u?
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…