Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Simyo scoort buzz dankzij Pascal Duquenne

Om zijn lancering in Frankrijk kracht bij te zetten, vroeg de Belgische mobiele operator Simyo het agentschap Buzzman om – what’s in a name – een buzz. Het agentschap deed daarom beroep op acteur Pascal Duquenne, onze landgenoot met het syndroom van Down die wereldfaam veroverde dankzij zijn rol in Le Huitième Jour.

Simyo_Pascal_Duquenne

Resultaat is deze print- en tv-campagne, die er zoals verwacht in slaagt de Franse tongen los te weken. Het ene kamp looft het merk omdat het zo moedig is iemand met het syndroom van Down in een campagne te laten schitteren. Het andere kamp gooit met modder omdat Simyo Duquenne’s handicap zou misbruiken voor financiële doeleinden.

Ik schaar me eerder bij de eerste groep. Maar wat ik hier, politiek incorrect als u dat ook mag lijken, vooral uit onthoud, is dat Simyo een merk is voor mensen met een verstandelijke handicap. En u?

Via

, ,

1 Discussion on “Simyo scoort buzz dankzij Pascal Duquenne”
  • Simyo is van origine een Duits merk. Heb een speech van de founder gevolgd.
    Hun doelstelling is nog steeds om een zo eenvoudig mogelijk product aan te bieden. En die ‘simplicity’ trekken ze zowel door in hun verkoop online als via hun campagne op tv. Hun boodschap in deze tvspot luidt volgens mij dan ook dat iedereen voor hen hetzelfde is en dat hun product/promo niet onnodig ingewikkeld is. Anderzijds, een domme blonde koe zou net hetzelfde daar aankondigen en het gaat om buzz niet waar? Geen probleem mee, honestly!