Iedereen heeft nu al een tijdje de mond vol van de kracht van sociale media. Er zijn zelfs mensen die zichzelf social media expert noemen en hun brood zeer goed verdienen met steeds hetzelfde verhaaltje te vertellen. Maar hoe krachtig is sociale media nu echt?
Het Londense The Viral Factory besloot het te testen met een leuke campagne voor de Samsung Corby S350, een gsm met ‘built in social networking features’. Het vroeg enkele mensen met duizenden contacten op hun sociale profielen, om die contacten via hun profiel te mobiliseren voor een massaal verfgevecht. En natuurlijk ook met behulp van de Samsung Corby S350. Het resulterende filmpje is aanstekelijk en geeft de Samsung Corby een hippe uitstraling. Missie geslaagd dus voor Samsung.
Maar wat denken de sociale media-profeten en -doemdenkers hiervan? De vier personen konden uiteindelijk gemiddeld zo’n 2,5 % van hun contacten mobiliseren. Is dat verrassend veel? Of teleurstellend weinig? Laat jullie horen!
Hat tip to Claudio!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…