Categories: Marketing

Reclame met een smaakje: trend voor 2008?

People Magazine biedt zijn lezers vanaf maandag een opmerkelijke advertentie: de Amerikaanse vruchtensapgigant Welch’s promoot er zijn nieuwe druivensap namelijk met een likbare advertentie.

Het is blijkbaar niet de eerste keer dat reclamebureau’s zich aan advertenties wagen waar men aan kan likken. CBS was een van de eerste om met deze nieuwe trend uit te pakken. De omroep publiceerde een advertentie met mojito-smaak in Rolling Stone om de tv-serie Cane te promoten. Marketeers kijken reikhalzend uit naar de reacties op deze nieuwe trend, al houden ze er ook rekening mee dat de meeste consumenten waarschijnlijk niet meteen hun tong tegen een tijdschrijft zullen willen plakken.

Wat denkt u? Kan dit aanslaan? En welke merken zouden hier bij ons voor in aanmerking kunnen komen?

Via

, , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

11 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

11 years ago