People Magazine biedt zijn lezers vanaf maandag een opmerkelijke advertentie: de Amerikaanse vruchtensapgigant Welch’s promoot er zijn nieuwe druivensap namelijk met een likbare advertentie.
Het is blijkbaar niet de eerste keer dat reclamebureau’s zich aan advertenties wagen waar men aan kan likken. CBS was een van de eerste om met deze nieuwe trend uit te pakken. De omroep publiceerde een advertentie met mojito-smaak in Rolling Stone om de tv-serie Cane te promoten. Marketeers kijken reikhalzend uit naar de reacties op deze nieuwe trend, al houden ze er ook rekening mee dat de meeste consumenten waarschijnlijk niet meteen hun tong tegen een tijdschrijft zullen willen plakken.
Wat denkt u? Kan dit aanslaan? En welke merken zouden hier bij ons voor in aanmerking kunnen komen?
Welch’s, likbare advertentie, reclame met een smaakje, lickable ads, flavoured ads
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…