People Magazine biedt zijn lezers vanaf maandag een opmerkelijke advertentie: de Amerikaanse vruchtensapgigant Welch’s promoot er zijn nieuwe druivensap namelijk met een likbare advertentie.
Het is blijkbaar niet de eerste keer dat reclamebureau’s zich aan advertenties wagen waar men aan kan likken. CBS was een van de eerste om met deze nieuwe trend uit te pakken. De omroep publiceerde een advertentie met mojito-smaak in Rolling Stone om de tv-serie Cane te promoten. Marketeers kijken reikhalzend uit naar de reacties op deze nieuwe trend, al houden ze er ook rekening mee dat de meeste consumenten waarschijnlijk niet meteen hun tong tegen een tijdschrijft zullen willen plakken.
Wat denkt u? Kan dit aanslaan? En welke merken zouden hier bij ons voor in aanmerking kunnen komen?
Via
Welch’s, likbare advertentie, reclame met een smaakje, lickable ads, flavoured ads
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Wat doe je als je duurbetaalde guerrillastunt of viralpoging niet…
Sociale-mediagoeroe’s allerhande hebben een nieuw buzzwoord gevonden: Foursquare. Het aantal…
… maakt reclame voor online advertising. Via