Categories: Uncategorized

Puma vs Nike: gaat u voor hardcore of klassiek?

Koning voetbal komt de gemoederen weer ophitsen in marketingland. En dan is het altijd leuk om campagnes even naast elkaar te leggen. Neem nu The HardChorus Song Contest van Puma. Puma en het New Yorkse bureau Droga5 nodigden hooligans uit Europa’s grootste naties uit hun zangtalent te bewijzen in wat Puma omschrijft als “de grootste zangwedstrijd in Europa”. Het resultaat is hilarisch, maar ook boordevol emoties en 100 % voetbal. Let er ook op hoe Puma in het geheel enkel de rol speelt van medium voor het aangeboden entertainment.

Laten we daar even Nike‘s bijdrage aan de aanstormende voetbalhysterie naast leggen. Met de spot ‘Write the Future‘ biedt het merk opnieuw een magistraal epos aan. Bijzonder mooi om naar te kijken, maar ook bijzonder klassiek en zonder enige interactie. Het moge duidelijk wezen waar mijn voorkeur naar uitgaat. Maar wat ik me vooral afvraag is: welke campagne verkiest u?

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago