Categories: PreventionViral

Pos or Not: Think you can tell if I have HIV?

Aids en hiv blijft, de vele sensibiliseringscampagnes ten spijt, voor velen onder ons een ver-van-mijn-bed-show. Een virus dat niet snel in onze eigen kenniskring zal opduiken. Daarom zijn campagnes als Pos or Not zo belangrijk.

Pos or Not is een minisite in Hot or Not-stijl, waarin je moet raden of iemand hiv heeft of niet. De afgebeelde personen zijn jongeren uit alle lagen van de bevolking, wat de impact alleen maar groter maakt. De campagne wordt gelanceerd door en gepromoot op MTVu, de online universiteitszender van MTV Networks in de Verenigde Staten, maar is ontwikkeld met het oog op een viraal effect.

Via

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago