This is going to be big. Orange is in de UK gestart met de voorbereidingen voor Playballoonacy, The World’s First Internet Balloon Race, een 7 dagen durende ballonrace over het wereldwijde web. Het klinkt niet alleen fingerlickin’ good, het steekt nog verdraaid goed ineen ook.
De ballonrace (waarbij je zoveel mogelijk sites moet bezoeken om de hoofdprijs te winnen of onderweg sterren moet vinden om dagprijzen te winnen) vindt namelijk plaats op sites die de gebruikers zelf hebben toegevoegd. Via een widget op hun MySpace/Facebook/Wordpress/Whatever laten ze ballonnen op hun site toe, die zo van site naar site drijven. Goed om bezoekers aan te trekken, uiteenlopende content voor de ballontoeristen, stevig viraal effect voor de makers, kortom een weldoordacht viraal plan. Ik heb mijn kameel alvast gereserveerd. Aarzel niet om hem even te komen aaien.
Made by Poke, om de nieuwe beltarieven van Orange te promoten. Wie de link niet meteen ziet: elk beltarief is vernoemd naar de dieren die op Playballoonacy.com in ballonvorm worden aangeboden.
Hat tip to the all-knowing Pascal.
Playballoonacy, The world’s first internet balloon race, internet race, Internet balloon race, Orange, Viral
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…